Äntligen hemma

Så nu har jag äntligen kommit hem  till Sverige igen. Kanns verkligen jättebra. Kan säga att det blev som en chock när jag kollade ut genom flygplansfönstret precis innan vi landade på Arlanda. Vart kommer all snö ifrån?! Tror jag aldrig sett så myckt snö i Stockholm. Men jag gillar det. För jag gillar snö. Så härligt att vara ute, frisk luft och en massa snö. Fast jag har varit i Stockholm i några dagar nu. Hälsat på farmor och broder. Men i eftermiddag så åker jag tåget hem till Sundsvall igen till Mamma och Agnes och alla mina kära vänner. Trots att det inte är så många. Dom flesta har ju flytt staden. Nåja.

För övrigt så saknar jag Zara som är eller har varit på Fiji under veckan. Vet inte riktigt vart hon befinner sig nu. På väg tillbaka till Thailand?? Tycket hon borde skriva ett inlägg här snart.

Resumé från min sida av resan:
Bali:
Kuta var väl inte det finaste stället under resan, men ändå ett av de bästa ställena. Inte SÅ mycket turister och skön känsla i allmänhet. Surfing i mängder. Ett som är säkert är att jag ska tillbaka dit för att surfa mer. Men då ska jag till på högsäsongen. Ahmed: En liten by på Bali som nästan helt är befriat från turister. Jättefint ställe! Lembongan island firade vi julafton på. Helt klart det bästa stället. Så otroligt vacker ö. Nästan inga turister och nästan ingen trafik på hela ön. Underbart god mat och turkost vatten med vit sand. Oslagbart. Gili islands firade vi nyårsafton på. anken slog oss att vi skulle dyka där. Ska vara bra dykning där. Men tiden blev för knapp så det blev aldrig av. Denna ö-grupp tycker jag r väldigt överskattad. Rubriken för denna ö är väl PARTY och droger. Trots allt så hade vi väldigt kul på ön. Dock utan droger! Men det var alldeles för turistiskt och exploterat där.
Malaysia: Vi var ett dygn i Kuala Lumpur. Grymt bra shopping. Billigt är det definitivt. Finns en stor galleria där men 10 (?) våningar. Det är en bergochdalbana i gallerian samt en massa butiker och biosalongen m.m. Malaysia ska ha jätebra mat har vi hört. Därför åt vi på mcdonalds ;)
Thailand: Vi började i Bangkok med shopping. Absolut bra shopping men inte lika bra som Malaysia. Därefter åkte vi till Ko chang. Jättefin ö som kallas elefantön. Vi bodde vid backpackerstranden och vi bodde superfint alldeles vid havet. Kanonväder hade vi också. Detta var finaste stället i Thailand tycker jag. Efter det så åkte vi till Krabi, Ao Nang. Helt okej ställe. Det är ett måste att åka ifrån själva Ao Nang ut till några av de finare stränderna. Gick ju båtar hela dagarna så det gjorde vi flera dagar. Vi klättrade i berg där med underbar utsikt över havet. Sen var det dags för Phi phi -ön. Turistiskt är väl rubriken för denna ö. Men vi gillade det trots allt. Jättefint på många ställen där och beachpartyn i mängder. Free buckets överallt. Sen åkte vi till Koh Lanta. Bodde jättebilligt med pool. Så vi slappade och hade det bra i ca en vecka.
Australien: Adelaide: Ganska tråkig stad i sig. Men vi gjorde dock inte så mycket. Jättefint nere vid stranden och så. Dom har vingårdar där som man kan göra turer till. Det ska tydligen vara prisvärt. Efter några dagar där åkte vi till Sydney. Precis som alla sa innan vi åkte tid så älskade jag staden. Känns mycket som hemma men samtidigt är det som en helt annan kultur. Folket är så annorlunda där mot för hemma. Sen så är det väldigt fint där vid hamnen och ute i Manly och så.

Och nu är jag hemma igen som sagt.
Kram Frida

Kommentarer
Postat av: elin

va fan ar du hemma?! nar akte du tillbaka? blir det en resa hit snart eller? puss

2009-02-25 @ 15:56:42
URL: http://hitskapengarnaskickas.blogg.se/
Postat av: Britt

Frida, vad jag fattade mailet igår så återvänder Zara till Assu på fredag och sedan till Thailand under helgen.

2009-02-25 @ 16:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0