God jul och Gott nytt ar!

Hej allihopa!
Ar nu pa en av de beromda gillioarna.. Ar dock ratt besvikna, samsta stallet so far faktiskt!
Julen var jatte bra! Bodde jatte fint vid vattnet och vi holl oss sysselsatta varje dag ! Snorklingen var fantastisk, verkligen! Sa nu ar vi valdigt sugna pa att ta dykcert! Hinner dock inte har sa vi far lagga det pa is ett tag!

Frida och jag har insett att vi ar ganska mycket stadsbor sa vi byter upp oss idag, till ett battre hotell medens tjejerna bor kvar. Vi har inte akt pa en resa for att bo som hundar (Zaras uttryck) sa vi kostar hellre pa oss nar de galler boende :)
Tur att Frida och jag kanner likadant!

Annars hander det inte sa mkt. Vi har bestamt oss for att aka till Bangkok med tjejerna.. Behover se nagot annat, sa da passar storstadslivet oss bra! :D Shopping och kaffe, antligen! :) Efter det kanske vi aker vi nog till Aussie och grabbarna! Fatt boende i Sydney nu sa vi tar en vanda dit ocksa! :D
Hemma verkar det handa mer. Mamma har salt lagenheten sa om nagon kanner for en inneboende  nar jag kommer hem sa skriv en kommentar! ;P

Maste kila! Skot om er! :)

Lamnar Kuta!

Varan God Jul halsning till alla i Sverige :)

Bild1. Poolen pa hotellet i byn Amed. 2. Utsikten fran vart hotellrum i Amed. 3. En av britterna vi lart kanna. 4. Hummer. 5. Pa stranden dar vi at seafood. 6. Svenska tjejerna vi ska fira jul och nyar med.

Idag kom vi hem fran byn Amed. Dar var vi i 2 natter. Dar fick man verkligen se Indonesien pa riktigt. Mysig liten by och superbra boende. Se bara pa bilderna :) Vi var aven nagra timmar i staden Ubud. En kulturstad med mycket fin konst m.m.

Imorgon lamnar vi kuta for att aka till Lembongan Islands. Darefter vidare till Gili islands for att fira nyar. Efter det en 3 dagars lang batresa till on Flores. Vet inte riktigt hur det ar med internet dar. Sa far se nar vi hors nasta gang.

God jul och gott nytt ar till er alla! :)

Snabb update

Hej allihopa!

Blir yttligare ett kort inlagg for alla vantar pa mig pa resturangen har brevid! :)
Imorgon aker vi till Amed, en liten ort tva timmar harifran.. Ska bli jatte skont att lamna Kuta nu.. Gar inte att surfa pga daliga vagor och vi borjar lessna pa att bara ligga vid poolen ;P
Kommer tillbaka den 21 for en natt innan vi drar ut till oarna.. Sa tror vi kommer finnas vid Skype vid 16-17 svensk tid den 21.. Efter det drojer det nog ett tag innan vi sitter vid en dator igen..

Har det fortfarande jatte bra, varit borta nu i 21 dagar och dagarna gar av bara farten! :)
Hoppas allt ar bra dar hemma!

Manga kramar Frida och Zara

Ps. Frida postar yvkort imorgon men Zaras kommer lite senare.. Det ar namligen inte sa billigt att skicka kort!

Utflykt nr2

Igar eftermiddag sa akte vi till ett stalle som heter Gimbarang. En lang strand full med restauranger som bara serverade seafood. Det var dyrt, men riktigt gott! Sanna och Zara at hummer. Godaste fisken Zara nagonsin atit, sa det var vart pengarna. Jag at nan annan vit fisk som jag inte riktigt kommer ihag vad den hette. Men den var inte sa speciell. Inte i narheten av samma pris som hummern heller. Vi fick se en del av solnedgangen, tyvarr sa var det lite molnigt men solen tittade fram lite och vi tog nagra fina bilder som ni ska fa se nan dag.

Idag ar planen att vi ska till ett stalle som heter Ulu Watu. Forst en strand som heter Padang Padang och sen till ett Tempel som ska vara sevart! Surfingen pa detta stalle ska tydligen vara bra men for hoga vagor for nyborjare. Sa tyvarr blir det nog ingen surfing idag.
Vi vill inte surfa har pa Kuta beach langre for det ar sa himla skitigt. Sopor i vattnet och en massa doda fiskar. Tydligen sa ar det sahar pa Kuta beach varje december just.

For ovrigt: Jattekul med alla kommentarer. Vi saknar er alla dar hemma. Fortsatt kommentera!

Surfing it is!

Ja som zara namnde i forra inlagget sa har vi surfat. Verkligen hur kul som helst! Alla som vet hur mycket jag alskar snowboard sa ar surfing i samma klass. Sa skon kansla nar man val stod upp pa bradan. Dock sa var det lite jobbigare an vad vi trott. Vi har fortfarande traningsvark i armarna sahar tva dagar efter. Och har darfor inte surfat igen. Men nu vet vi hur man gor och sa fort vi kanner oss battre sa kommer vi hyra en brada.

I dagarna har vi inte gjort speciellt mycket. Britterna kom tillbaka fran Gili oarna i helgen sa vi festade med dom i lordags. Dom ar verkligen supertrevliga. Helt otroligt vad mycket vanner man lar kana pa en sadan har resa. Folk fran hela varlden lar man kanna och da har vi bara varit borta i lite mer an tva veckor. Sager bara tur att facebook finns, sa man kan halla kontakten med alla man lar kanna :)

Nu ar det dags for middag igen. Antar att det blir pa vart stammisstalle dar dom visar film varje kvall. Dom har faktiskt riktigt god mart ocksa. Allt fran asian food till pasta carbonara (som jag alskar)!

Imorgon ska vi, om vadret ar bra, aka till ett stalle dar solnedgangen ska vara helt fantastisk. De ska aven ha helt underbar seafood dar. Vi skriver snart igen!

Kram Frida

Surfning

Frida glomde visst att namna en viss sak! Vi har surfat och det ar sjukt roligt!! Ar nog bland de roligaste jag varit med om! :D
Tog mig upp och stog ganska lange, sa jag ar nojd over min forsta insats! VALDIGT nojd! Haha!

Nu ar min tid slut, skot om er!

Ps. Maria, jag tanker pa er i mangder! Hoppas allt ar bra och att lillkrabaten ar frisk!  Skriver ett mejl nu i veckan sa jag far hora hur ni mar osv! :) Ge Tim en stor kram!

Dreamland

Bilder fran nar vi var med australienarna pa Dreamland!

n

Hej igen!
Har har det varit halvdaligt vader och idag nar solen antligen kom madde inte Frida alltfor bra men nu ar allt som vanligt bra! :)
Har fatt in lite bilder som visar lite av dagarna har..
Igar korde vi en slapp dag med Sanna och Sofie. Forst sen frukost for att sedan vila pa Starbucks, kaffenarkomaner som stannade i TRE timmar. Haha.. Sedan tog vi oss till en mall dar vi handlade ost och kex, saklart oreos ocksa. (SJUKT goda kakor) Vinet fick vi strunta i for det finns bara risvin sa det fick bli en Ol och ost kvall! Det funkar ocksa! :)

Vara kompisar fran England har akt till olika hall men tre av grabbarna kommer tillbaka over helgen, jatte tomt nu pa hotellet.. Eller vi har gubbarna som koer hem horer och engelsmannen som plattar haret. Inget vidare sallskap! :P

Nu i dagarna blir det var forsta surflektion for att sedan aka pa sma resor till orter har omkring.

Bild 1: Solnedgangarna har pa Kuta
Bild 2: Aussiegrabbarna
Bild 3: Oldrickande pa stranden
Bild 4: Antligen kaffe pa Starbucks
Bild 5: Sista festen med alla britter pa hotellet

Snabb update

Hej allihopa!

Blir en snabb update for tjejerna sitter och vantar pa mig pa hotellet! :)
Vi har traffat tva tjejer fran Gavle som ar valdigt resvana, de har rest over hela varlden i princip och kommer med manga tips och rad, jatte goa tjejer sa vi ska fira jul och nyar ihop! :D Aker till Nusa Lembongan over jul. En pyteliten stad, super vackert tydligen! Och gilli oarna pa nyar. Ska bli sa kul :D

Aussie grabbarna hanger vi med ratt ofta. Schyssta grabbar som ar ratt sota ;) Aker nog dit i januari faktiskt!!

Ikvall blir det ost och vin kvall med Sanna och Sofie!

Skriver mera om de senaste dagarna imorgon kanske!

Hoppas allt ar bra hemma! Har lever vi loppan! :)

Ps. Ida, ah som jag saknar dig med!! Forstar att du ar kramgo med Z! Skriver ett langt mejl till dig imorgon!

PUSS Zara

Update!

Hej! Vi har det fortfarande superbra! :) i forrgar sa traffade vi tva australienska killar pa en restaurang; Sa igar fragade de om vi ville folja med dom till ett stalle som heter Dreamland. Ca 40 minuters bilvag fran Kuta. Det var hur fint som helst dar; Turkost vatten och vit sand. Verkligen dreamland!! Vi har en massa bilder darifran som jag tankte lagga in nu, men den har datorn ar SA seg sa far ta det en annan dag.

Fakta:
Har i Kuta Beach ligger det doda fiskar runt hela stranden. Jatteacklgt!

Tva ganger om dagen sa pratar en indones i hogtalare pa stranden, da borjar alla indoneser stada pa stranden. Plocka sopor och sant. Det ar bra for da blir det rent :)

Nu bor vi for ca 39 kr per natt.

Nu ar vi hungriga och ska ata middag snart. Klockan ar ju 19.30 har.
Men vi maste vanta pa Zaras mamma for hon forstar sig inte pa skype, Zara sitter och pratar med sin pappa pa skype och han i sin tur med Zaras mamma via telefonen.. Vilken soppa! :P

Ha det bast allihopa!
Frida & Zara

Bali, kuta dag 6

Hej!
Dagen idag borjade med lite regn. Men det gick ganska snabbt over till solsken. Men trots det sa holl vi oss vid poolen idag. Vi kande att det skulle vara skont att komma undan fran solen ett tag. En sak vi maste beratta ar att nar vi ligger pa stranden, sa kommer det fram indonesiska turister och vill knappa kort med oss. Och det handlar inte bara om killar utan barn, kvinnor, man. De verkar se oss som apor i bur och vi fattar ingenting! Har dom aldrig sett europeer forut ?? Vi har i allafall borjat saga nej eftersom de kommer HELA tiden.

Det marks verkligen att vi kommit till ett surfstalle. Det ar fler som surfar i vattnet an badar, det ar surfshoppar overallt, Varenda bar har surfbrador uppsatta pa vaggarna och till och med mc donalds har surfstall istallet for cykelstall. De har aven surfstall pa mopparna. Vi har dock inte provat pa det an men efter helgen ska ni nog prova. Nar brannan lagt sig lite. For tillfallet sa forsoker vi bara kanna av att ha semetser och det ar underbart. Dock sa fort vi kanner en lugn stund framfor solnedgangen pa stranden sa komemr en massa saljare och vill salja massage, saronger, kvackande ankor med mera.

Nu ska vi ga och lagga oss for kl ar 00.12 har. Vi uppdaterar nog snart igen :)

Ps: Klart vi smorjer oss!

Ps igen: Pa sondag kommer vi sitta pa skype kl 12.00 (svensk tid) for de som vill prata!

Hot day

Hej igen!
Idag har det varit varmast hitllis och saklart har vi brannt oss.. Zara pa nacken och Frida brostkorgen sa vi gruvar oss infor natten :P
Dagen har spenderats pa stranden men gick hem lite tidigare pga varmen..  Middagen kakade vi pa ett litet stalle, blev en nota pa ca 40 kr med mat och dryck for tva :)
Imorgon byter vi hotell igen, hittat ett litet omrade nara dar vi bor nu som ar billigare och det bor fler europeer dar. Forhoppningsvis lite mer kontakt med omgivningen :)

For att ni ska forsta hur billigt det ar har sa far ni en lite prislista
Bungalow: Billigaste 15 kr  per natt och person
Ol: Ca 8 kr pa restrang
Vatten: 1.5 L 3 kr
Surflektion: Ca 120 kr 1 och en halv h
Internet: 5 min for 0.6 kr

Nu ska en pigg Frida och en trott Zara dra sig hemat!
Kram!

Sen update

(Mandag 1/12 Kl. 16.53 TROR VI)
Hej allihopa!
Efter en lang resa sa kom vi antligen fram till Bali i lordags.. For er som inte forstod de hela ratt sa fick vi saklart aka samma flyg!
Det enda vi (frida) gjorde var att ata och dricka under flygresorna. All for free!  Nar vi kom till Hongkong flyget sa fick vi tandborste, tandkram och stodstrumpor! :P
Vi blev saklart lurade pa en gang till ett dyrt och ackligt hotell som vi bodde pa de tva forsta dagarna.. Idag bytte vi till ett billigare precis vid stranden!
Vi har det bra har i varmen men det ar inte riktigt som vi tankt oss. Det kryllar av Fatimer och Mama Phuket som vill salja pa oss allt mojligt vid stranden.. En lugn stund? Nej inte riktigt.. Det turkosa vattnet finns inte har, forhoppningsvis pa Nusa Dua som vi tankt aka till lite senare.. Men en sak ar sakert, det ar billigt!! :D

Lite bilder och sedan far ni sta ut nagra dagar innan en yttligare update kommer!
Skypefolket! Vi kommer finnas dar pa sondagar pa kvallen. Vilken tid aterkommer vi med :)

Hoppas allt ar bra dar hemma! :)

1. Hong Kong har en valdigt vacker flygplats trots stolpen!
2. Forsta kvallen
3. Frida glomde smorja sig idag
4. Nagra av alla surfbradorna pa stranden..